Hasta Rehberi
14 Ocak 2022

8.  HASTA VE HASTA YAKINLARINA YÖNELİK BİLGİLENDİRME REHBERİ

8.1. Hastane Genel Yapısı ve Kuralları Konusundaki Bilgilendirmeler

Hastane İsmi

Vakfıkebir Devlet Hastanesi

Ulaşım Bilgileri

Sağlık tesisimiz Trabzon ili Vakfıkebir ilçesi Cumhuriyet Mah., Gülbahar Hatun Cad. ana yolu üzerinde bulunmaktadır.

İletişim Bilgileri

Santral                       : +90 462 851 0000-01-02-03

Fax Başhekmlik        :  +90 462 841 3550
Fax Satın Alma         :  +90 462 841 5281

E mail                        :   trabzondhs11@saglik.gov.tr

Web                           :   http://www.vakfikebirdh.saglik.gov.tr  

Adres:  Cumhuriyet Mah. Gülbaharhatun Cad. No:126-A PK:61400 Vakfıkebir / TRABZON

Hizmet Saatleri

Poliklinikler:   08:00-16:00

USG birimi:  08:00-16:00

FTR ünitesi: 08:00-16:00

Diyaliz Ünitesi: 08:00-16:00

Evde Bakım: 08:00-16:00

Diş Polikliniği: 08:00-16:00

Sosyal Hizmet Birimi:  08:00-16:00

Acil Servis,Laboratuvar,Ameliyathane,Tomografi,Röntgen:24 saat hizmet vermektedir.

Randevu ve Başvuru Süreçleri

Hastanemizdeki mevcut birimlere tüm hastaların kabulü yapılmaktadır. Başvurularınızı hastanemize gelerek yapabileceğiniz gibi 182 numaralı çağrı merkezi ve Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) www.mhrs.gov.tr web sayfasından kayıt yaptırabilirsiniz. Mhrs’den randevu aldığınızda hastaneye en az 15 dakika önce gelmeniz gerekir.Herhangi bir işlem yaptırmanıza gerek yoktur, hizmet alacağınız poliklinikte randevu saatinizi bekleyebilirsiniz.

(Hekim çalışma listelerinin ilan edildiği web adresi, MHRS Portal bilgisi ve telefonu, Yan dal

poliklinik başvuruları vb.) 182 numaralı telefondan ve https://www.hastanerandevu.gov.tr/Randevu/?lang=tr  web adresinden ulaşılabilmektedir.

Otopark Hizmetleri

Hastanemizde mevcut otopark alanları; hastane personeli, hasta ve hasta yakınlarına hizmet verecek şekilde ayrılmıştır. Engelli hastalarımız için de hastanemizin servis girişinde 2 ,poliklinik  girişinde 3 , acil serviste 1 olmak üzere toplam 6 araçlık otopark alanımız mevcuttur.  

Tercümanlık Hizmetleri

Hastanemizde Sağlık Turizmi Birimi mevcuttur. Bunun yanında Bakanlığımız bünyesinde yurtdışından gelen hastalar ve turistlere 7 gün 24 saat Almanca, İngilizce, Arapça, Rusça, Farsça ve Fransızca dillerinde tercümanlık desteği verilmek üzere Bakanlığımız tarafından Uluslararası Hasta Destek Birimi Tercümanlık ve Çağrı Merkezi kurulmuş olup    0850 288 38 38 nolu çağrı numarasından 1 Nisan 2017 tarihinden itibaren hizmet vermektedir.

Hastanemizde işaret dili eğitimi almış personelimiz bulunmaktadır.

   Tekerlekli Sandalye

Hastanemiz girişleri engelli bireylerin kolayca ulaşım sağlayabilecekleri şekilde  düzenlenmiştir. Hastanemiz poliklinik girişirinde engelli ve yaşlı hastalar için çağrı butonu mevcuttur. Hastanemizden hizmet alırken tekerlekli sandalyeye ihtiyaç duyan hastalarımıza hizmet vermek üzere hastanemiz; Acil Servisi ve poliklinik ve yataklı servislerimizde yeterli sayıda tekerlekli sandalye bulunmaktadır.

Ziyaret Saatleri ve kuralları

Sayın Ziyaretçilerimiz;

       Hastanemiz; kaliteli sağlık hizmeti sunmak için çalışmaktadır. Bu çerçevede sizlerin sağlığı için hastanemizde bazı kurallar uygulanmaktadır.

Bu kapsamda;

  • Hastanemiz Ziyaret Saatleri Her gün 12:00 - 13:30 / 18:00 - 19:30 saatleri arasındadır.
  • 6 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan mümkün oldukça hastane ortamına ve hasta ziyaretlerine getirmeyiniz.
    • Ziyaretçilerin ziyaret saatlerine uymaları zorunludur. Hastanın sağlığı ve tedavi için ziyaret saatleri dışında ziyarete gelmeyiniz.
    • Hasta ziyaretlerinizi hastanın sağlığı için en çok 10 dakika ile sınırlayınız.
    • Ziyaret girişleri güvenlik personeli kontrolünde yapılacaktır.
    • Hasta yataklarına oturmayınız ve hasta eşyalarını kullanmayınız.
    • Hastanızın ve servisteki diğer hastaların sağlığı için hasta yanında kalabalık ziyaretçi bulunmamalıdır,
    • Mesai saatleri dışındaki hasta ziyaretleri SUPERVIZOR Hemşire, Nöbeti Memur ve Nöbetçi Uzman Hekim sorumluluğundadır,
    • Hastalar açısından sakınca doğurabilecek durumlarda ziyaret doktor iznine bağlıdır. Ziyaret kısıtlaması olan hastalar için, kurallar hakkında hemşirelerden bilgi alınız.
    • Hastalara yiyecek, canlı ve cansız çiçek enfeksiyon açısından risk taşıdığı için getirmeyiniz. Bununla ilgili kontroller hastane güvenliği tarafından ziyaretçi giriş noktalarında yapılmaktadır.
    • Hastanızın tedavisine asla müdahale etmeyiniz.
    • Aynı hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi hastanızın sağlığını olumsuz yönde etkileyeceğinden ziyaretçi sayısına dikkat ediniz.
    • Hastane içinde tütün ve alkollü içecekler kullanılmaz. Kullananlar hakkında yasal hükümler uygulanacaktır.
    • Ziyaret esnasında diğer hastaları rahatsız etmeyiniz, gereksiz ve meraklı sorular sormayınız.
    • Hasta mahremiyetine saygı gösteriniz.
    • Doktor serviste hastaları gezerken (vizit sırasında), tedavi ve pansuman yapılırken hasta odasında ve serviste ziyaretçi kabul edilmez.
    • Özellikli bölümler için (Yoğun Bakım Üniteleri) ziyaret ve bilgi edinme, ilgili bölüm girişlerindeki belirtilen kurallar doğrultusunda yapılmalıdır.
    • Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunmayınız.
    • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hastane terk ediniz.
    • Hizmetlerimizde ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi; hastanemizde bulunan öneri ve dilek kutularına atabilirsiniz, hasta hakları birimine başvurabilir yada hastane Web sitemizden Hasta Görüş ve Öneri Formu bölümünden bize iletebilirsiniz.  

Yatan Hasta Bilgilendirme süreçleri

  • Yoğun bakım ve ziyaretçi kabul edilmeyen hastalar için bilgi verme süreçleri
  • Hasta hakkında bilgi sadece doktor tarafından her gün bilgilendirilme odasında saat13:00-14:00 arasında yapılmaktadır.
  • Hasta şuuru açık ve erişkin ise;kendisine veya kabul ettiği bir yakınına bilgi verilir.
  • Hastanın şuuru kapalı ise;hastanın birici derecede yakınına bilgi verilir.
  • Eğer hasta çocuk ise ebeveynine bilgi verilir.
  •  Hastanemizde yoğun bakım hasta ziyaretleri    13:00-14:00 saatleri arasında yapılmaktadır.
  • 12 yaş altı çocuklar ve Enfeksiyon almaya yatkın,enfeksiyon riski olanlar, hasta ziyaretine gitmemelidir.
  • Hasta ziyareti  ziyaret saatinde yapılmalıdır.
  • Ziyaret saati 5 dakikayı geçmemelidir.
  • Ziyaret saati dışında gereksiz ve ısrarcı ziyaret taleplerinde bulunulmamalıdır.
  • Hasta ziyareti sadece bir kişi tarafından yapılmalıdır.
  • Ziyaret saati sonunda görevlilerin uyarılarını beklemeden servisten ayrılmalıdır.
  • Hasta ile temastan kaçınılmalıdır.
  • Hasta başında ve hastane ortamında herhangi bir yere dokunulmamalıdır.
  • Ziyaret öncesi ve sonrası;eller sabunlu su ile yıkanmalı ve el dezenfektanı sürülmelidir.
  • Hasta başında yüksek sesle konuşulmamalıdır.
  • Hastaya doktorun ya da hemşirenin izni olmadan herhangi bir yiyecek ya da içecek verilmemelidir.
  • Hasta ziyaretlerinde çiçek getirilmemelidir.
  • Ziyaret esnasında moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.

  • Hastanın yatışına karar verilmişse, muayene olunan poliklinik sekreteri tarafından verilen yatış kağıdı ile servise ulaşılması yeterli olacaktır. Servis sekreteri tüm yatış ve refakatçi işlemleri için hasta ve hasta yakınına yardımcı olacaktır.
  •  Refakatçi Kabul ve işlemleri: İlgili hekimim uygun görmesi halinde hastanın yanında bir refakatçi kalması sağlanmaktadır. Refakatçiler düzenlenmiş olan refakat kartını takmak ve hastane kurallarına uymak durumundadır. Refakatçiler hekim ve hemşire direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmayacaktır. Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir. Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmayacak, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmeyeceklerdir. Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanacaklardır. Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir. Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber verilecektir.
  •  Hasta Tanıtım Bilekliği: Yatan tüm hastalara beyaz, alerjisi olan hastalara kırmızı kol bilekliği servis hemşiresi tarafından takılarak, hasta yatacağı odaya alınır. Yattığınız serviste hasta-çalışan güvenliği açısından; kolunuza takılan ve sizinle ilgili çeşitli bilgiler içeren bilekliği hastanede kaldığınız sürece kolunuzdan çıkarmayınız.
  • Hastanemizde sizlere uygulanacak tedavi sürecindeki tüm riskler hakkında bilgilendirilecek ve işlem öncesi onayınız alınacaktır.
  •  Hasta ve Refakatçiler İçin Yemek Hizmetleri Hasta ve refakatçisi için yemek saatlerimiz; sabah 06:00-07:00, öğle 11:15-11:45, akşam 17:00-18:00 şeklindedir. Diyabetik hastalarımız için ara öğünlerimizle hizmet verilmektedir.Ayrıca çocuk hastalarımız ve ihtiyacı olan yaşlı hastalarımız için çocuk servisinde 24 saat çorba hizmeti verilmektedir.
  • Bütün yataklı servislerimizde; televizyon, giysi dolabı, mini buzdolabı, her yatak arasında perde paravan, hemşire çağrı sistemleri, merkezi oksijen, vakum sistemleri, refakatçi koltukları, tuvalet ve banyo bulunmaktadır. Hastanemizde banyo ve kişisel ihtiyaçlarınız için 24 saat sıcak su bulunmaktadır.
  • Hastanemizde bayan ve bayan mescidi servislerin olduğu binada -1.Kattadır.
  • Hastanemizde yatarak tedavi görmekte olan hastalara, sağlık personeli tarafından ilaç güvenliği ile ilgili olarak; ilaçların temini, ilaçların muhafazası, ilaç uygulamaları ve ilaç/ ilaç besin etkileşimlerinin kontrolü hakkında bilgi verilir. Hastanın beraberinde getirdiği ilaçların da ilgili servisçe kontrolü sağlanır.Hastanın yanında ilaç bulundurulmaz.

               Hasta Güvenliği

Hastanemiz güvenlik görevlileri, çalışanların güvenli bir ortamda sağlık hizmeti sunmaları ve hasta ile hasta yakınlarının güvenli bir ortamda sağlık hizmeti almaları için görev yapmaktadır. Hastanemiz 7-24 kamera sistemi ile izlenmektedir.

                Talep, Öneri, Şikâyet ve Teşekkür Başvuru Süreçleri Bilgilendirmesi

Hasta ve yakınları; talep, öneri, şikâyet ve teşekkür başvurularını, hastanemizin 9 farklı yerinde (servis ve polikliniklerde)konumlandırılmış olan hasta, görüş, öneri ve şikayet kutularından, Hastanemiz web sayfasından, Poliklinik zemin katta bulunan Hasta Hakları Birimi’ne bizzat başvurarak ya da  https://hastahaklari.saglik.gov.tr adresinden ve Bakanlığımız 184 (Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi - SABİM) numaralı iletişim hattı üzerinden yapabilmektedirler.

 Hasta Hakları, Hasta/Hasta Yakını Sorumlulukları, Yükümlülükler

Hasta Hakları Yönetmeliğinde düzenlendiği şekli ile Hasta Hak ve Sorumlulukları aşağıda sunulmuştur.

       Hasta Hakları

  •   Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma
  •   Bilgi İsteme Hakkı
  •   Sağlık Kuruluşunu Seçme ve Değiştirme Hakkı
  •   Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme Hakkı
  •   Öncelik Sırasının Belirlenmesini İsteme Hakkı
  •   Tıbbi Gereklere Uygun Teşhis, Tedavi ve Bakım Hakkı
  •   Tıbbi Gereklilikler Dışında Müdahale Yasağı
  •   Tıbbi Özen Gösterilmesi
  •   Sağlık Durumu İle İlgili Bilgi Alma Hakkı
  •   Kayıtları İnceleme ve Kayıtların Düzeltilmesini İsteme
  •   Bilgi Vermenin Usulü
  •   Bilgi Verilmesi Caiz Olmayan ve Tedbir Alınması Gereken Haller
  •   Bilgi Verilmesini Yasaklama
  •   Mahremiyete Saygı Gösterilmesi
  •   Rıza Olmaksızın Tıbbi Ameliyeye Tabi Tutulmama
  •   Bilgilerin Gizli Tutulması
  •   Hastanın Rızası ve İzninin İstenmesi Hakkı
  •   Tedaviyi Reddetme ve Durdurma, Rıza
  •   Güvenliğin Sağlanması Hakkı
  •   Dini Vecibeleri Yerine Getirebilme ve Dini Hizmetlerden Faydalanma Hakkı
  •   İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi ve Ziyaret Hakkı
  •   Müracaat, Şikâyet ve Dava Hakkı
  •   Tıbbi Gereklilikler Dışında Müdahale Yasağı
  •   Ötenazi Yasağı

       Hasta/Hasta Yakını Sorumlulukları

  • Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına  uygun

    davranır ve katılımcı  yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu

    bilinciyle hareket eder.

  • Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi

    müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri

    mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verir.

  • Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelmeli ve tedavisinin gidişatı

    hakkında geri bildirimlerde bulunur.

  • Randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir.
  • İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin

    haklarına saygı gösterir.

  • Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
  • Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta hakları birimine başvurur.
  • Ayrıca, hasta/hasta yakınların sorumlulukları ve hizmet birimleri bazında hizmet

sunum kriterlerinin tanımlanarak hastaların görebileceği ve ulaşabileceği alanlarda ilan

edilmesi sağlanmalıdır.