3 DESTEK HİZMETİ YÖNETİMİ

HASTA DOSYASI VE ARŞİV HİZMETLERİ

DESTEK HİZMETİ YÖNETİMİ

 

HASTA DOSYASI VE ARŞİV HİZMETLERİ

65

Hasta dosyalarına yönelik düzenleme yapılmalıdır.

10

Hasta dosyaları için standart bir dosya içeriği belirlenmeli,

 

oDosyalarda bulunması gereken bilgi ve dokümanlar belirlenmeli,

 

oHastaya ait hangi bilgilerin bilgisayar ortamında, hangilerinin basılı kopya olarak hasta dosyasında yer alacağı belirlenmelidir.

 

Hasta dosyalarının arşivlenmesine yönelik düzenleme bulunmalıdır.

10

Hasta dosyaları arşivlenmeli,

 

oHasta dosyalarına sabit bir dosya numarası verilmelidir.

 

Poliklinik hastalarına uygulanan riskli girişimsel işlemlere yönelik bilgilendirilmiş rıza formları arşivlenmelidir.

 

Hasta taburculuk özeti hazırlanmalıdır.

10

Taburculuk özetinde;

 

oHastanın başvuru nedeni,

 

oÖnemli bulguları,

 

oKonulan teşhis,

 

oUygulanan tedaviler,

 

oHasta taburcu olurken genel durumu,

 

oTaburcu olduktan sonra kullanacağı ilaçlar,

 

oKontrol zamanı,

 

oAcil durumlarda hastanın arayabileceği telefon numaraları,

 

oHastanın dikkat edeceği hususlar bulunmalıdır.

 

Taburculuk özetinin bir nüshası hastanın dosyasına konulmalı,

 

oDiğer nüsha hastaya verilmelidir.

 

Arşiv bölümünün işleyişine yönelik yazılı düzenleme bulunmalıdır.

5

Yazılı düzenleme

 

oArşiv planı ve yetkilendirmeyi,

 

oDosyaların arşive teslimi, içeriğinin kontrolü ve kabulünü,

 

oKabul edilen dosyaların arşive yerleştirilmesini,

 

oİlgililere dosyaların arşivden teslimi ve geri alınmasını,

 

oArşive yerleştirilen dosyaların korunması, saklanması ve imhası ile ilgili usul ve esasları,

 

oAdli vaka dosyalarının yönetimini kapsamalıdır.

 

Arşivde bulunan hasta dosyalarının korunmasına yönelik tedbirler alınmalıdır.

15

Sıcaklık ve nem takibi yapılmalı,

 

İklimlendirme yapılmalı,

 

Mikroorganizmalara karşı yılda en az bir defa dezenfeksiyon işlemi yapılmalı,

 

Haşarata karşı önlem alınmalı,

 

Hırsızlığa karşı önlem alınmalı,

 

Yangına karşı önlem alınmalı,

 

Su baskınlarına karşı önlem alınmalıdır.

 

Hastanenin temizliğine yönelik düzenleme yapılmalıdır.

15

Bölüm bazında temizlik planı bulunmalıdır.

 

Risk düzeylerine göre temizlik kuralları belirlenmelidir.

 

Temizlik malzemeleri ve malzemelerin kullanımı ile ilgili kurallar belirlenmelidir.

 

Tüm kapalı ve açık alanların temizlikleri kontrol edilmelidir.

 

oKontrol aralıkları,

 

oKontrol sorumluları belirlenmelidir.

 


 

22 Kasım 2023